ISSN: 1790-8574
(ΕΞΩΦΥΛΛΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ)
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΕΛΛ.Ι.Ε.Π.ΕΚ.)
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ: ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ε. ΠΑΠΑΣ
ΑΘ. ΤΣΙΠΛΗΤΑΡΗΣ
Κ.ΜΑΛΑΦΑΝΤΗΣ
Μ.ΚΑΠΕΤΑΝΙΔΟΥ
Δ. ΒΟΥΔΟΥΡΗ
Β.ΛΕΛΕΝΤΖΗ
Μ.ΠΑΠΑ
Πρόεδρος Οργανωτικής Επιτροπής Συνεδρίου
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΑΓΙΑΝΟΣ
Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών
Τόπος Διεξαγωγής Συνεδρίου:
Παρασκευή 13 Μαΐου 2005:
Ξενοδοχείο ΤΙΤΑΝΙΑ , Πανεπιστημίου 52
Εγγραφές συνέδρων: 17:00-19:00 μ.μ.
Έναρξη Συνεδρίου 19:00 μ.μ.
Σάββατο 14 Μαΐου 2005:
ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΜΑΡΑΣΛΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟΥ
Μαρασλή 4, Κολωνάκι
Έναρξη Εργασιών του Συνεδρίου: 8:30 π.μ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 13 ΜΑΪΟΥ 2005
ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ ΤΙΤΑΝΙΑ: ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ 52
17.00 – 19.00: Εγγραφές – Παραλαβή Φακέλων
19.00 – 22.00: Πανηγυρική Συνεδρία – Έναρξη
Προεδρείο:
Α. ΤΣΙΠΛΗΤΑΡΗΣ
Κ. ΜΑΛΑΦΑΝΤΗΣ
Μ. ΚΑΠΕΤΑΝΙΔΟΥ
Β. ΛΕΛΕΝΤΖΗ
Δ. ΒΟΥΔΟΥΡΗ
Μ. ΠΑΠΑ
19.00 – 19.30 ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ:
- ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ.
- ΠΡΥΤΑΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ.
Υποδοχή των συνέδρων από τον Πρόεδρο της Οργανωτικής Επιτροπής.
Εισαγωγή στη θεματική από τον Πρόεδρο του Ελληνικού Ινστιτούτου Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής και Εκπαίδευσης, καθηγητή κ. ΑΘΑΝΑΣΙΟ. Ε. ΠΑΠΑ.
Χαιρετισμοί από τους Προέδρους των Παιδαγωγικών Τμημάτων.
Χαιρετισμός από τον Πρόεδρο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Χαιρετισμοί από τους Προέδρους των Διδασκαλείων.
Χαιρετισμός από τον Πρόεδρο του Κ.Ε.ΕΠ.ΕΚ.
Χαιρετισμός από τον Πρόεδρο της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδας.
Χαιρετισμός από τον Πρόεδρο της Εταιρείας Ειδικής Παιδαγωγικής Ελλάδας.
Χαιρετισμός από τον Πρόεδρο της Δ.Ο.Ε.
Χαιρετισμός από τον Πρόεδρο της Ο.Λ.Μ.Ε.
Χαιρετισμός από τον Πρόεδρο της Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.
Χαιρετισμός από τον Πρόεδρο του Συνδέσμου Ιδρυτών Ελληνικών Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων.
Κήρυξη των εργασιών του Συνεδρίου.
ΠΡΩΤΗ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ
Προεδρείο:
Ε. ΚΟΥΤΣΟΥΒΑΝΟΥ
Γ. ΛΕΟΝΤΣΙΝΗΣ
Λ. ΚΑΚΙΣΗ
Φ. ΚΟΣΣΥΒΑΚΗ
Ε. ΓΑΛΑΝΑΚΗ
Γ. ΞΑΝΘΑΚΟΥ
Μ. ΚΟΝΣΟΛΑΣ
19.30 – 19.55: Oμιλία από τον προσκεκλημένο Καθηγητή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων – Διευθυντή του Εργαστηρίου Ιστορίας Νεότερης Ελλάδας και Νεοελληνικού Πολιτισμού κ. ΑΠΟΣΤΟΛΟ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ με τίτλο:
« Κριτική ιστορική σκέψη τον 19ο αιώνα ».
ΔΕΥΤΕΡΗ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ
Προεδρείο:
Ε. ΚΟΛΙΑΔΗΣ
Σ. ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ
Λ. ΣΚΟΥΡΑ
Γ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ
Κ. ΚΟΥΤΡΟΥΜΠΑ
Μ. ΜΗΤΣΕΑ
Δ. ΝΙΚΟΛΕΤΣΟΠΟΥΛΟΣ
19.55
– 20.20: Ομιλία από τον προσκεκλημένο Καθηγητή του Πανεπιστημίου
Αθηνών – Αντιπρύτανη του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου κ. ΙΩΑΝΝΗ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟ με τίτλο:
«Η δημιουργική σκέψη στο σχολείο και την οικογένεια ».
ΤΡΙΤΗ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ
Προεδρείο:
Μ. ΜΕΡΑΚΛΗΣ
Μ. ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ
Γ. ΔΡΑΚΟΣ
Ε. ΦΥΡΙΠΠΗΣ
Κ. ΦΑΣΟΥΛΗΣ
Η. ΜΥΛΩΝΑΚΟΥ-ΚΕΚΕ
Σ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ
20.20
– 20.45: Ομιλία από τον προσκεκλημένο Καθηγητή του Πανεπιστημίου
Αθηνών – Αντιπρόεδρο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου κ. ΓΕΩΡΓΙΟ ΘΕΟΦ.
ΚΑΛΚΑΝΗ με τίτλο:
«ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΗ και ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ :
Από την Πλατωνική Συναγωγή και Διαίρεση στην Υπαγωγή της Επιστήμης και
στην Αναγωγή της Εκπαίδευσης »
21.00: Λήξη των εργασιών της Πανηγυρικής Συνεδρίας
ΣΑΒΒΑΤΟ 14 ΜΑΪΟΥ 2005
ΜΑΡΑΣΛΕΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ: ΜΑΡΑΣΛΗ 4, ΚΟΛΩΝΑΚΙ
ΩΡΑ: 8.30 – 9.25
«ΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ»
ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΠΡΩΤΗ
Προεδρείο:
Γ. ΛΕΟΝΤΣΙΝΗΣ
Δ. ΔΑΣΚΑΛΑΚΗΣ
Γ. ΔΗΜΑΚΟΣ
Σ. ΣΟΥΛΗΣ
Χ. ΜΠΑΜΠΟΥΝΗΣ
Ρ. ΚΑΚΑΜΠΟΥΡΑ
Ε. ΤΣΑΜΗΣ
Γ. ΠΑΠΟΥΛΙΔΗΣ
Φ. ΧΡΗΣΤΟΥ,Δρ, Σχολικός Σύμβουλος Π.Ε.
«Η κριτική είναι σχήμα»
Ε. ΚΡΕΜΟΥ, M.Ed., Εκπαιδευτικός Π.Ε.
Χ. ΚΕΧΑΓΙΑΣ, Εκπαιδευτικός Μ.Ε.
«Οι
ορίζουσες ενός Σχολικού Πολιτισμού που συνιστά την προϋπόθεση και το
μέσο για την καλλιέργεια και ανάπτυξη της κριτικής σκέψης στον
αναπτυσσόμενο άνθρωπο».
Β. ΣΑΚΚΑΣ, Δρ., Εκπαιδευτικός Π.Ε.
«Η κριτική και δημιουργική σκέψη στην εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές ανάγκες-δυνατότητες».
Μ. ΜΑΣΣΟΥ, Εκπαιδευτικός
«Η δυνατότητα της λογοτεχνίας να συμβάλλει στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης».
Δ. ΜΗΤΑΚΟΣ, Δρ., Σχολικός Σύμβουλος Π.Ε.
«Η ευέλικτη ζώνη ως παράγοντας διαμόρφωσης της κριτικής σκέψης».
ΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΩΡΑ: 9.25 – 10.20
«ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ»
Προεδρείο:
Α.ΚΑΤΣΙΚΗ-ΓΚΙΒΑΛΟΥ
Ι. ΠΑΠΑΔΑΤΟΣ
Ι. ΣΑΛΒΑΡΑΣ
Κ. ΜΑΛΑΦΑΝΤΗΣ
Ε. ΦΥΡΙΠΠΗΣ
Μ. ΦΟΥΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
Θ. ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Μ. ΜΕΡΑΚΛΗΣ, Ομ. Καθηγητής Παν/μίου Αθηνών
«Το λογικό, το παράλογο και η Λαογραφία: Ένα ενδιαφέρον πεδίο άσκησης της κριτικής σκέψης των μαθητών».
Γ. ΠΑΠΑΚΩΣΤΑΣ, Καθηγητής – Πρόεδρος του Τ.Ε.Α.Π.Η. Παν/μίου Αθηνών.
«Μεταξύ «διδασκαλισμού» και καλλιέργειας της κριτικής σκέψης. Ένας διάλογος μεταξύ Φ. Φωτιάδη και Αλ. Δελμούζου».
Ε. ΦΥΡΙΠΠΗΣ, Επίκουρος Καθηγητής Παν/μίου Αθηνών
«Καλλιεργεί την κριτική σκέψη των φοιτητών του το Ελληνικό Πανεπιστήμιο;»
Μ.–Ζ. ΦΟΥΝΤΟΠΟΥΛΟΥ Επίκουρη Καθηγήτρια Παν/μίουΑθηνών
«Αρχές μάθησης και καλλιέργεια της κριτικής σκέψης : Εφαρμογή στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών».
Ε. ΛΕΟΝΤΣΙΝΗ, Δρ.- Διδάσκουσα στο Παν/μιο Αθηνών
«Το φιλοσοφικό επιχείρημα και η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης».
ΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΩΡΑ: 10.20 – 11.25
«ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΤΡΙΤΗ»
Προεδρείο:
Ι. ΒΡΕΤΤΟΣ
Α. ΜΠΟΥΦΗ
Α. ΠΛΑΚΙΤΣΗ
Β. ΜΑΝΟΥ
Σ. ΣΤΡΑΓΚΑ
Σ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
Δ. ΤΣΑΦΤΑΡΙΔΗΣ
Σ. ΚΑΛΔΗ, Επίκ. Καθηγήτρια Παν/μίου Θεσσαλίας
«Η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και της δημιουργικότητας των μαθητών με την ομαδοσυνεργατική διδασκαλία».
Β. ΜΑΝΟΥ, Δρ., Καθηγήτρια Μ.Ε.
«Σχέση της κριτικής με τη δημιουργική σκέψη και στρατηγικές διδασκαλίας τους».
Π. ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ, Καθηγητής Παν/μίου Ιωαννίνων
«Η κριτική σκέψη στο σχολείο και στη ζωή».
Γ. ΝΑΣΑΙΝΑΣ, Σχολικός Σύμβουλος Π.Ε.
Ε. ΤΣΙΓΚΑ, Σχολική Σύμβουλος Π.Ε.
«Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης».
Γ. ΠΑΠΟΥΛΙΔΗΣ, Εκπαιδευτικός Π.Ε.
«Ανάπτυξη κριτικής σκέψης, δημιουργικότητας και διαχείριση πληροφοριών στην εποχή των νέων τεχνολογιών».
Δ. ΤΣΑΦΤΑΡΙΔΗΣ, Δρ.
«Η ενεργοποίηση της κριτικής σκέψης του δασκάλου στην πρόληψη και
αντιμετώπιση του φαινομένου της παιδικής κακοποίησης – παραμέλησης».
ΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΩΡΑ: 11.25 – 12.30
«ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΤΕΤΑΡΤΗ»
Προεδρείο:
Γ. ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΣ
Κ. ΠΑΣΣΑΚΟΣ
Κ. ΜΑΝΟΣ
Δ. ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Μ. ΚΟΝΣΟΛΑΣ
Π. ΜΑΝΙΑΤΗΣ
Α. ΖΕΡΓΙΩΤΗΣ
Θ. ΔΡΟΥΛΙΑ
Χ. ΓΚΟΒΑΡΗΣ, Λέκτορας Παν/μίου Αιγαίου
«Διαπολιτισμική Αγωγή και Κριτική Σκέψη».
Μ. ΚΟΝΣΟΛΑΣ, Λέκτορας Παν/μίου Αιγαίου
«Η Κριτική σκέψη και η δημιουργικότητα των μαθητών: η ανάπτυξή τους μέσα από τη βιωματική-επικοινωνιακή διδασκαλία».
Π. ΜΑΝΙΑΤΗΣ, Δρ., Διδάσκων στο Παν/μιο Αθηνών
«Διαπολιτισμική εκπαίδευση και κριτική παιδαγωγική».
Θ. ΔΡΟΥΛΙΑ, Σχολική Σύμβουλος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
«Ερευνητική μελέτη της ανθρώπινης δραστηριότητας και ανάπτυξη της κριτικής ιστορικής σκέψης»
Α. ΖΕΡΓΙΩΤΗΣ, Δρ.
«Η
ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και η καλλιέργεια της δημιουργικότητας των
μαθητών μέσα από την εκπαίδευση και το μάθημα της Πληροφορικής».
Σ. ΣΤΡΑΓΚΑ, Δρ. – Σχολική Σύμβουλος
«Φυσικές
Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Η επιστημονική μέθοδος και η
συστημική ανάλυση- Παράγοντες προαγωγής της κριτικής σκέψης».
Π. ΡΑΝΤΟΣ, M.Ed., Εκπαιδευτικός Π.Ε.
Β. ΓΚΡΙΤΖΙΟΣ, M.Ed., Εκπαιδευτικός Π.Ε
«Υπο… «κριτική» σκέψη».
ΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΩΡΑ: 12.30 – 13.25
«ΘΕΜΑΤΙΚΗ:ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ»
ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΠΕΜΠΤΗ
Προεδρείο:
Η. ΜΑΤΣΑΓΓΟΥΡΑΣ
Α. ΒΟΥΔΟΥΡΗ
Β. ΠΑΤΣΙΟΥ
Η. ΜΥΛΩΝΑΚΟΥ
Δ. ΠΟΛΙΤΗΣ
Α. ΡΑΠΤΗ
Α. ΓΙΩΤΣΑ
Α. ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗ
Κ. ΧΡΗΣΤΑΚΗΣ, Ειδικός Πάρεδρος του Π.Ι.
«Δημιουργική σκέψη και Ειδική Αγωγή».
Μ. ΚΑΠΕΤΑΝΙΔΟΥ, Σχολική Σύμβουλος Π.Ε.
«Για ένα Δημιουργικό Σχολείο Παραγωγικής Διαφοροποίησης: Εκπαιδευτικές συνεπαγωγές».
Δ. ΦΡΑΓΚΟΣ, Δρ.
«Η δημιουργική σκέψη ως κοινωνικοποιητικός παράγοντας στην ανάπτυξη του ατόμου. Ο ρόλος του σχολείου και της οικογένειας».
Η. ΜΥΛΩΝΑΚΟΥ, Λέκτορας Παν/μίου Αθηνών
«Η ανάπτυξη της δημιουργικότητας σε προγράμματα συνεκπαίδευσης παιδιών και ενηλίκων».
Γ. ΒΑΓΙΩΝΑ, Εκπαιδευτικός Π.Ε.
«Προτεραιότητες και καινοτομίες για ένα δημιουργικό σχολείο».
ΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΩΡΑ: 13.20-13.40
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ
ΩΡΑ: 13.40-14.45
«ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΕΚΤΗ»
Προεδρείο:
Δ. ΜΑΤΘΑΙΟΥ
Ι. ΡΑΣΣΙΑΣ
Π. ΚΟΚΚΟΤΑΣ
Χ. ΜΠΑΜΠΟΥΝΗΣ
Θ. ΜΠΑΚΑΣ
Γ. ΓΚΑΝΙΟΣ
Ι. ΡΟΥΣΑΚΗΣ
Ε. ΔΡΑΓΑΣΗ, Πάρεδρος Π.Ι.
«Δημιουργική σκέψη στην προσχολική αγωγή».
Σ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, Δρ., Εκπαιδευτικός Π.Ε.
«Η δραματοποίηση και η ανάπτυξη της δημιουργικής και κριτικής σκέψης».
Θ. ΜΠΑΚΑΣ, Δρ., Σχολικός Σύμβουλος Π.Ε.
«Η δημιουργικότητα στη λήψη αποφάσεων στην εκπαίδευση».
Γ. ΓΚΑΝΙΟΣ, Διευθυντής Εκπαίδευσης Π.Ε.
«Δημιουργικότητα και εκπαίδευση».
Ε. ΜΑΝΙΑΤΗ, Δρ.
Α. ΦΡΑΝΤΖΗ, Εκπαιδευτικός Π.Ε.
«Για να μην πάψουν τα παιδιά να χτίζουν πύργους στην άμμο: μία διδακτική πρόταση για τη δημιουργική αξιοποίηση της λογοτεχνίας».
Λ. ΚΑΚΙΣΗ-ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ, Αν. Καθηγήτρια Π.Τ.Δ.Ε. Παν/μίου Αθηνών
«Οι Εικαστικές Τέχνες ως μέσο ανάπτυξης της κριτικής και δημιουργικής σκέψης των παιδιών».
ΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΩΡΑ: 14.45-15.50
«ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΕΒΔΟΜΗ»
Προεδρείο:
Α. ΡΑΠΤΗΣ
Χ. ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ
Γ. ΜΠΑΡΑΛΗΣ
Χ. ΜΠΑΜΠΑΡΟΥΤΣΗΣ
Σ. ΚΑΝΑΚΗ
Η. ΡΑΠΤΗΣ
Δ. ΣΙΔΕΡΗΣ
Δ. ΣΙΔΕΡΗΣ, Σχολικός Σύμβουλος Π.Ε.
«Η παιδαγωγική συνάντηση Εκπαιδευτικού- Σχολικού Συμβούλου, για την οικοδόμηση ενός δημιουργικού σχολείου».
Α. ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΥ, Εκπαιδευτικός Π.Ε.
Γ. ΤΖΙΜΑΣ, Σχολικός Σύμβουλος Π.Ε.
«Δημιουργικότητα και μάθηση στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση».
Ε. ΣΑΒΒΑ, Σχολική Σύμβουλος Π.Ε.
«Διαπολιτισμική Αγωγή και Εκπαίδευση ως μέσον ανάπτυξης της Δημιουργικής Σκέψης στο Σύγχρονο Σχολείο».
Β. ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ, Σχολικός Σύμβουλος Π.Ε.
«Η δημιουργικότητα στο ολοήμερο σχολείο».
Θ. ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ, Εκπαιδευτικός Π.Ε.
«Η κριτική και δημιουργική σκέψη μέσα από την κοινωνία της πληροφορίας».
Ν. ΠΑΠΠΑΣ, Σχολικός Σύμβουλος Π.Ε.
«Δημιουργικότητα και ολιγοθέσια σχολεία: Μία εναλλακτική πρόταση βιωσιμότητας».
ΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΩΡΑ: 15.50-17.05
«ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΟΓΔΟΗ»
«ΘΕΜΑΤΙΚΗ:ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ»
Προεδρείο:
Θ. ΓΡΑΜΜΑΤΑΣ
Μ. ΦΟΥΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
Σ. ΖΑΓΚΟΥ
Α. ΔΡΟΥΓΚΑΣ
Χ. ΚΟΥΚΟΥΤΣΗΣ
Ρ. ΚΑΚΑΜΠΟΥΡΑ
Ε. ΜΑΛΑΦΑΝΤΗ
Σ. ΖΑΓΚΟΥ, Δρ. – Διδάσκουσα του Παν/μίου Αθηνών
«Ο
ρόλος των βασικών διδακτικών αρχών της υλικής επάρκειας και της
συνολικότητας στη διδακτική διαδικασία. Μία σύγχρονη θεώρηση».
Β. ΠΑΓΟΥΝΗ, Εκπαιδευτικός Π.Ε.
Α. ΔΡΟΥΓΚΑΣ Επ. Σχολικός Σύμβουλος Π.Ε.
«Σχεδιασμός διδασκαλίας στην τοπική ιστορία σε αρχαιολογικούς χώρους».
Γ. ΠΑΠΠΑΣ, Δρ.
«Η λειτουργία του διδακτικού μοντέλου της κοινωνικογνωστικής μάθησης στη διδασκαλία και εκμάθηση ξένων γλωσσών».
Γ. ΚΟΚΟΛΗΣ, Εκπαιδευτικός Π.Ε.
«Διδασκαλία μαθηματικών προβλημάτων με χρήση και δημιουργία εικονογραφημένων ιστοριών».
Β. ΧΑΡΙΤΟΣ, Εκπαιδευτικός Π.Ε.
«Μια πρόταση δημιουργικής διδασκαλίας του γλωσσικού μαθήματος στο ολιγοθέσιο σχολείο».
Κ. ΣΑΡΑΒΕΛΑΚΗΣ, Εκπαιδευτικός Π.Ε.
«Δημιουργικές δραστηριότητες στα Τμήματα Ένταξης».
Ι. ΧΑΡΑΛΑΜΠΑΚΗ, Δρ., Σχολική Σύμβουλος Δ.Ε.
«Η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης μέσα από τη λογοτεχνία: Μια διδακτική εφαρμογή».
ΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΩΡΑ: 17.05-18.00
«ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΕΝΑΤΗ»
«ΘΕΜΑΤΙΚΗ:ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ»
Προεδρείο:
Η. ΜΑΤΣΑΓΓΟΥΡΑΣ
Ι. ΚΕΚΕΣ
Δ. ΦΡΑΓΚΟΣ
Κ. ΧΡΗΣΤΑΚΗΣ
Π. ΠΑΝΑΪΚΑΣ
Ι. ΚΑΡΑΜΗΝΑΣ
Δ. ΒΟΥΔΟΥΡΗ
Β. ΠΑΓΟΥΝΗ
Γ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ, Δρ.
Σ. ΠΑΠΑΠΕΤΡΟΥ, Δρ.
«Η διαλεκτική σκέψη στην Εκπαίδευση Ενηλίκων: τάσεις και προοπτικές».
Κ. ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ, Σχολικός Σύμβουλος Π.Ε.
Μ. ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΥ, Μ.Ed., Εκπαιδευτικός Π.Ε.
«Η Διαλεκτική διαδικασία στο Διαπολιτισμικό διάλογο: Μια εναλλακτική πρόταση με βάση τον εποικοδομητισμό».
Μ. ΖΕΡΒΑ, Εκπαιδευτικός
Β. ΣΑΛΩΝΙΔΗΣ, Βρεφονηπιοκόμος
«Η
δημιουργική και διαλεκτική προσέγγιση του εκπαιδευτικού χώρου με την
Τοπική Αυτοδιοίκηση. Το παράδειγμα του θεσμού του παιδικού φεστιβάλ».
Μ. ΠΑΠΑ, Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια Παν/μίου Αθηνών
«Η κριτική, δημιουργική και διαλεκτική σκέψη στη διδασκαλία της Ελληνικής Γλώσσας και των Κειμένων: Θεωρία και πράξη».
Μ. ΚΟΥΔΟΥΝΑ, Δρ., Εκπαιδευτικός Π.Ε.
«Διαλεκτική Σκέψη και διδασκαλία της Ελληνικής Γλώσσας ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας σε Πολυπολιτισμικές Κοινωνίες».
ΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΩΡΑ: 18.00-18.45
«ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΔΕΚΑΤΗ»
Προεδρείο:
Α. ΤΡΙΛΙΑΝΟΣ
Α. ΚΟΝΤΑΚΟΣ
Κ. ΦΑΣΟΥΛΗΣ
Δ. ΤΣΑΚΙΡΗ
Μ. ΚΑΠΕΤΑΝΙΔΟΥ
Θ. ΜΠΑΜΠΑΛΗΣ
Δ. ΛΟΥΚΕΡΗΣ
Κ. ΜΑΛΑΦΑΝΤΗΣ, Επίκουρος Καθηγητής Παν/μίου Αθηνών
«Η συμβολή της Λογοτεχνίας στην ανάπτυξη της κριτικής, δημιουργικής και διαλεκτικής σκέψης».
Ι. ΚΕΚΕΣ, Επίκουρος Καθηγητής Παν/μίου Αθηνών
«Η
σημασία της διαλεκτικής του Σωκράτη στις σύγχρονες αντιλήψεις για τη
διαχείριση της γνώσης στα ανθρώπινα και τεχνολογικά συστήματα».
Κ. ΦΑΣΟΥΛΗΣ, Λέκτορας Παν/μίου Αθηνών
«Η δημιουργική διαλεκτική σκέψη ως μέσο αντιμετώπισης και διευθέτησης του συγκρουσιακού φαινομένου στο σχολικό περιβάλλον».
Α. ΚΟΝΤΑΚΟΣ, Αν. Καθηγητής Παν/μίου Αιγαίου
Α. ΔΗΜΟΥ, Δρ.
«Κριτική και Διαλεκτική σκέψη: Η περίπτωση του ελληνικού διδασκαλικού συνδικαλισμού».
ΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΩΡΑ: 18.45-19.50
«ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΕΝΔΕΚΑΤΗ»
«ΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ»
Προεδρείο:
Δ. ΖΑΧΑΡΗΣ
Σ. ΕΥΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ
Σ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ
Θ. ΓΟΥΠΟΣ
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
Γ. ΣΚΑΛΙΑΠΑΣ
Ν. ΖΟΥΚΗΣ
Ι. ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Α. ΠΑΜΟΥΚΤΣΟΓΛΟΥ, Πάρεδρος Π.Ι.
«Κριτική Κοινωνική θεωρία και μετασχηματισμός της γνώσης: Ποιότητα στην εκπαίδευση».
Θ. ΓΟΥΠΟΣ, Δρ., Σχολικός Σύμβουλος Π.Ε., Διευθυντής Σπουδών Π.Ε.
Α. ΜΗΝΑΣ, Εκπαιδευτικός, Προϊστάμενος του Δ' Τμήματος Διεύθυνσης Σπουδών Π.Ε.
«Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου: Η περίπτωση της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων».
Σ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ, Λέκτορας Παν/μίου Ιωαννίνων
«Από την ιδιότητα του πολίτη στην ιδιότητα του ευρωπαίου πολίτη στη δημοκρατική πολιτεία. Ο ρόλος της εκπαίδευσης».
Γ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ, Λέκτορας Παν/μίου Ιωαννίνων
«Διερευνώντας
τα όρια μεταξύ πολυπολιτισμικής σχετικότητας και διαπολιτισμικότητας
στο χώρο της εκπαίδευσης: Κριτική προσέγγιση».
Ν. ΖΑΡΑΝΗΣ Λέκτορας Π.Τ.Π.Ε. Παν/μίου Κρήτης
Β. ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ Λέκτορας Π.Τ.Π.Ε. Παν/μίου Κρήτης
«Οι απόψεις των Νηπιαγωγών για τη χρήση του διαδικτύου στο Νηπιαγωγείο».
Σ. ΚΑΝΑΚΗ- ΠΡΩΤΟΠΑΠΑ, Δρ, Σχολικός Σύμβουλος Π.Ε.
«Η
φιλοσοφική διάσταση του λόγου και ο μετασχηματισμός όλων των εκφάνσεών
του σε γνώση, δεξιότητες και συμπεριφορά στη σύγχρονη πραγματικότητα».
ΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΩΡΑ: 19.50-21.10
«ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΔΩΔΕΚΑΤΗ»
Προεδρείο:
Γ. ΚΙΤΣΑΡΑΣ
Γ. ΜΙΚΡΟΣ
Κ. ΡΑΠΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ν. ΖΑΡΑΝΗΣ
Α. ΠΑΜΟΥΚΤΣΟΓΛΟΥ
Μ. ΒΟΥΚΑΝΟΥ
Ε. ΛΑΖΑΡΑΚΟΥ
Ν. ΤΣΙΒΙΚΗΣ
Θ. ΜΠΑΜΠΑΛΗΣ, Δρ., Εκπαιδευτικός Π.Ε.
«Κοινωνικοποίηση του παιδιού στην αρχαία Ελλάδα».
ΜΟΣΧΟΥ Γ. ΔΗΜΗΤΡΑ, Εκπαιδευτικός Π.Ε.
«Η
Ελλάδα των περιηγητικών κειμένων του 19ου αιώνα : La Grece (1835) του
Pouqueville (1770-1838). Κριτική και δημιουργική αξιοποίηση στην
εκπαιδευτική πράξη».
Χ. ΣΥΡΙΟΠΟΥΛΟΥ, Δρ.
«Καλλιέργεια
δεξιοτήτων Συμβουλευτικής Ψυχολογίας σε φοιτητές Τριτοβάθμιας
Εκπαίδευσης στο πλαίσιο του μαθήματος «Συστηματική παρατήρηση βρεφών
και νηπίων».
Α. ΑΘΑΝΑΣΑΚΗΣ, Μ.Ed., Σχολικός Σύμβουλος Δ.Ε.
«Η
διαμόρφωση οικολογικής σκέψης και συμπεριφοράς ως κορυφαίες επιδιώξεις
των εκπαιδευτικών προγραμμάτων οικο-περιβαλλοντικής Ψυχολογίας στη
μετεκπαίδευση δασκάλων».
Κ. ΔΗΜΟΥΛΑΣ, Σχολικός Σύμβουλος Δ.Ε.
Ι. ΚΑΛΥΒΑΣ, Σχολικός Σύμβουλος Π.Ε.
«Βιοψυχολογική εξατομίκευση διδασκαλίας. Εξατομικευμένη διδασκαλία».
Ε. ΚΑΥΚΟΥΛΑ, Μ.Εd., Εκπαιδευτικός Π.Ε.
«Παιδαγωγική οριοθέτηση του σύγχρονου σχολείου».
Ν. ΑΝΔΡΕΑΔΑΚΗΣ, Επίκ. Καθηγητής Παν/μίου Κρήτης
Γ. ΜΑΓΓΟΠΟΥΛΟΣ, Μεταπτυχιακός Φοιτητής Παν/μίου Κρήτης
«Αξιολόγηση του έργου των Εκπαιδευτικών: Μηχανισμός Επιλογής ή διαδικασία επαγγελματικής ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών».
Ι. ΜΑΡΜΑΡΙΝΟΣ, Καθηγητής Παν/μίου Αθηνών
Ε. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Ε. ΡΕΝΤΖΙΛΑ
Σ. ΓΕΡΑΚΑΚΗ
«Χρήση οπτικών αναπαραστάσεων στη διδασκαλία της κατανόησης των κειμενικών δομών».
ΛΗΞΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
ΚΑΤΑΛΗΚΤΗΡΙΑ ΟΜΙΛΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΕΛΛ.Ι.Ε.Π.ΕΚ.)
ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΑΘΑΝΑΣΙΟ Ε. ΠΑΠΑ
Σχεδιασμός και προγραμματισμός δικτυακού τόπου:
©2005 Μιχαήλ Ν. Κασούτας